מתודולוגיה היא כלל העקרונות, שיטות הפעולה והחוקים, מבוססי מחקר, לביצוע תהליך מסוים.

"הסיילוגרפיה" (Saleography) היא האומנות, השיטות והטכניקות ליצירת מכירות בארגונים, עסקים, עמותות וארגונים ממשלתיים.

המתודולוגיה, שפותחה עלי ידי שגיב גורביץ, מפרקת את תהליך יצירת המכר ל 9 שלבים ונותנת שיטות ומודלים חדשניים במטרה לספק פוקוס למנהלים, צוותים, עסקים וארגונים שיוכלו לבנות תהליכי מכר יציבים לאורך זמן, לבסס צמיחה ולייצר בידול תחרותי.

מתודולוגית הסיילוגרפיה פותחה בעיקר כדי לסייע לעסקים קטנים ובינוניים לפרוץ את תקרת הזכוכית. יחד עם זאת, הסיילוגרפיה יכולה, ללא ספק, לשרת גם חברות גדולות וציבוריות ביישומה.
ההבדל בין עסק קטן/בינוני לעסק גדול, הוא בעיקר חוסר במשאבים, ידע, שיטות וכח אדם. בלעדיהם, קיים אתגר אמיתי למייסד ו/או לבעלים להיות בפוקוס ולהתמקד במימוש האסטרטגיה. כך, נוצרת לה כרוניקה, ברוב המוחלט של העסקים הקטנים והבינוניים, של התנהלות בסביבת כיבוי שריפות ולחץ שאינה מאפשרת צמיחה.

 
 

 

 

המילה
Saleography
משלבת את שני המרכיבים

החשובים ביותר
בכל ארגון עסקי

Sale = מכירה
הרי ללא מכירה, לא ניתן לבסס פעילות עסקית בשוק קפיטליסטי.

Graph = גרף
כדי להצליח עסקית, חייבים לפתח יכולות מדידה, ניתוח והסקת מסקנות.

האתגר הגדול ביותר בקרב עסקים קטנים ובינוניים הוא – כיצד לצלוח ולשבור את תקרת הזכוכית הקיימת, המצב הנפוץ ביותר של 90% מהעסקים הקטנים או הבינוניים הוא דשדוש (הפער בין הרצוי למצוי), מצב המקשה על המייסדים או הבעלים לממש את החזון העסקי, זאת הסיבה המרכזית לסגירה של עסקים, שפשוט שלא מצליחים לצלוח את השנה החמישית, 10% האחרים שורדים ואף מצליחים לפרוץ קדימה ולהפוך לעסקים שכולנו מכירים.

המצב הוא שלרוב העסקים הקטנים / בינונים המשאבים מוגבלים, "הסיילוגרפיה" מתודולוגיית העבודה שנבנתה בכדי לספק שיטה ואבני דרך שלב אחר שלב כדי לצלוח את כל האתגרים העסקיים בכל פעילות עסקית. 

המציאות היא שלרוב העסקים הקטנים/בינוניים המשאבים מוגבלים."הסיילוגרפיה", מתודולוגיית העבודה שנבנתה, היא בדיוק עבור מצבים אלו ומטרתה לספק שיטה ואבני דרך, שלב אחר של,ב כדי לצלוח את כל האתגרים העסקיים בכל פעילות עסקית.

השיטה מתאימה מאוד גם לארגונים גדולים וחברות ציבוריות. הסיילוגרפיה בנויה על 4 בסיסים שעל ארגון ליישם ולהפנים כדי לשגשג. אך יכולה להיות מתאימה מאוד גם לארגונים גדולים וחברות ציבוריות.

בסיס ראשון
הבנה כי מנכ"ל ובעלים הם שני תפקידים שונים לגמרי (בדרך כלל זהו האתגר המרכזי של עסקים קטנים / בינוניים).

בסיס שני
ארגון המעוניין לצמוח ולהתרחב צריך לפתח יכולות ליבה קריטיות של גיוס עובדים, גם בתקופה בה תזרים המזומנים נמוך.

בסיס שלישי
"עיקר ותפעל" להבחין מה עיקר ומה תפל, ואת העיקר – לתפעל!

בסיס רביעי
השאיפה להגיע לציון של מעל 8.3 (בממוצע) על 9 האגפים המוגדרים במתודולוגיה.

אני סקרן!

סיילוגרף צרו איתי קשר בבקשה 🙂