מחלקת רישום שמות מסחריים ועריכת פטנטים

שמות מסחריים ועריכת פטנטים הם שניים מהכלים החשובים ביותר להגנה על זכויות הקניין הרוחני של עסקים. רישום שם מסחרי מעניק לעסק בעלות בלעדית על השם, מה שמגן עליו מפני שימוש לא מורשה על ידי עסקים אחרים באותו התחום. עריכת פטנט מעניקה לעסק בעלות בלעדית על רעיון חדש או תהליך חדש, דבר המגן עליו מפני תחרות לא הוגנת.

מחלקת רישום שמות מסחריים ועריכת פטנטים בהנהלת גרשון טאוגר.

גרשון טאוגר, עורך פטנטים מטעם משרד המשפטים, בעל וותק של עשרות שנים בתחום ותפקידי מפתח בחברות הייטק: שימש בעבר כמנהל קניין רוחני וסמנכ"ל מחקר ופיתוח של חברת Kodak ישראל.

מחלקת רישום שמות מסחריים ועריכת פטנטים בסיילוגרף מעניקה לעסקים שירותים בתחום הקניין הרוחני:

– רישום ותחזוק שמות מסחריים
– רישום ותחזוק פטנטים

שם מסחרי הוא כל סימן ייחודי המשמש לזהות עסק, מוצר או שירות. הוא יכול להיות מילה, ביטוי, לוגו, סמל, עיצוב, תמונה או שילוב של אלמנטים אלו.

רישום שם מסחרי מעניק לבעליו זכויות בלעדיות לשימוש בו בתחום או בתחומים מסוימים. זכויות אלו מגנות על בעל השם המסחרי מפני שימוש לא מורשה בו על ידי אחרים.

רישום שם מסחרי חשוב מסיבות רבות, ובהן:

הגנה על מוניטין העסק: שם מסחרי מוכר ומזוהה עם עסק מסוים, ולכן הוא מהווה חלק חשוב מהמוניטין של העסק. רישום שם מסחרי מגן על מוניטין זה מפני שימוש לא מורשה בו על ידי אחרים.

מניעת תחרות בלתי הוגנת: שימוש לא מורשה בשם מסחרי של עסק אחר עלול להטעות צרכנים ולגרום להם לחשוב שהם רוכשים מוצר או שירות מהעסק המקורי. רישום שם מסחרי מגן על עסקים מפני תחרות בלתי הוגנת זו.

יצירת יתרון תחרותי: רישום שם מסחרי יכול לעזור לעסקים לקבל יתרון תחרותי על פני עסקים אחרים. זאת, מכיוון ששם מסחרי רשום מעניק לבעליו זכויות בלעדיות לשימוש בו, ויכול לסייע לעסקים לבלוט ולהבדיל את עצמם מהמתחרים.

פטנט הוא זכות בלעדית  המוענקת לממציא על המצאתו. המצאה היא כל יצירה חדשה וייחודית של המצאה בתחומים שונים כגון: טכנולוגיה, ביולוגיה, כימיה ועוד.

רישום פטנט מעניק לממציא זכויות בלעדיות להשתמש בהמצאתו, למכור אותה לאחרים או ליצור על בסיסה מוצרים או שירותים. זכויות אלו מגנות על הממציא מפני שימוש לא מורשה בהמצאתו על ידי אחרים.

רישום פטנטים חשוב מסיבות רבות, ובהן:

הגנה על ההכנסות מההמצאה: רישום פטנט יכול לעזור לממציא להגן על הכנסותיו מההמצאה, מכיוון שאחרים לא יוכלו לייצר או למכור מוצרים או שירותים המבוססים על ההמצאה ללא רשותו.

מניעת תחרות בלתי הוגנת: שימוש לא מורשה בהמצאה על ידי אחרים עלול לפגוע במוניטין של הממציא ולגרום לו להפסיד הכנסות. רישום פטנט יכול לעזור לממציא למנוע תחרות בלתי הוגנת זו.

יצירת יתרון תחרותי: רישום פטנט יכול לעזור לממציא לקבל יתרון תחרותי על פני אחרים בתחום הטכנולוגיה. זאת, מכיוון שפטנט רשום מעניק לממציא זכויות בלעדיות להשתמש בהמצאתו, ויכול לסייע לו לבלוט ולהבדיל את עצמו מהמתחרים.

אני סקרן!

סיילוגרף, צרו איתי קשר בבקשה 🙂