"פוקוס הוא תוצר של מה צריך לעשות או לחדול לעשות, בעוד שאסטרטגיה וטקטיקה הם תוצר של איך צריך לעשות את מה שהוחלט. בכל מותג על קיימת מחלקת מחקר ופיתוח אסטרטגיות. תפקיד המחלקה היא לקחת את המצב האקטואלי של העסק, כספים, יכולות, משאבים, מתקנים, תחרות עם השחקנים בענף, אפשרויות פרסום ומכירות ולהציגה להנהלה. בכדי שהיא תוכל ליישם את קו הפעולות האסטרטגי טקטי הייחודי לעסק. מחלקה זו מסייעת ובונה לבעלים / למנכ"ל דוחות המרכזים את שלל האפשרויות התגובה ויישומם בהתחשבות בתקציב שיווק ותוצאות, השקעות בנכסים שונים, הסרה או עצירה של פרויקטים ו/או השקעות וכו'"
המחלקה לגיבוש אסטרטגיה וטקטיקה מסתמכת על ממצאים של מחלקת יעדים ואבני דרך. על סמך ממצאים אילו ושאלון עומק עם הבעלים/ המנכ"ל בונה היא אסטרטגיה ייחודית לעסק וממליצה על מנועי הצמיחה שלו. בהמשך לקו המטרות והיעדים ובצמוד ליכולתו כגון: תזרים מזומנים, משאבים אנושים, יכולות טכנולוגיות, יכולות הפיתוח העסקי, הפעלת מערכות שיווק ייעודיות ועוד יחד עם הבעלים / המנכ"ל מנסחים את המהלך האסטרטגי טקטי הכולל בדרך כלל 30 עמודים מפורטים.