אסטרטגיה וטקטיקה

של מותג

פוקוס

שגיב גורביץ | שותף | אסטרטג ראשי

"פוקוס הוא תוצר של מה צריך לעשות או לחדול לעשות, בעוד שאסטרטגיה וטקטיקה הם תוצר של איך צריך לעשות את מה שהוחלט. בכל מותג על קיימת מחלקת מחקר ופיתוח אסטרטגיות. תפקיד המחלקה היא לקחת את המצב האקטואלי של העסק, כספים, יכולות, משאבים, מתקנים, תחרות עם השחקנים בענף, אפשרויות פרסום ומכירות ולהציגה להנהלה. בכדי שהיא תוכל ליישם את קו הפעולות האסטרטגי טקטי הייחודי לעסק. מחלקה זו מסייעת ובונה לבעלים / למנכ"ל דוחות המרכזים את שלל האפשרויות התגובה ויישומם בהתחשבות בתקציב שיווק ותוצאות, השקעות בנכסים שונים, הסרה או עצירה של פרויקטים ו/או השקעות וכו'"

איך המחלקה עובדת

המחלקה לגיבוש אסטרטגיה וטקטיקה מסתמכת על ממצאים של מחלקת יעדים ואבני דרך. על סמך ממצאים אילו ושאלון עומק עם הבעלים/ המנכ"ל בונה היא אסטרטגיה ייחודית לעסק וממליצה על מנועי הצמיחה שלו. בהמשך לקו המטרות והיעדים ובצמוד ליכולתו כגון: תזרים מזומנים, משאבים אנושים, יכולות טכנולוגיות, יכולות הפיתוח העסקי, הפעלת מערכות שיווק ייעודיות ועוד יחד עם הבעלים / המנכ"ל מנסחים את המהלך האסטרטגי טקטי הכולל בדרך כלל 30 עמודים מפורטים.

דו"ח פעולות אסטרטגיות טקטיות

המחלקה לפיתוח אסטרטגיה וטקטיקה הייעודית (בדיוק כמו בארגונים הגדולים ביותר) תבצע מחקר ותספק שיטות עבודה מתקדמות בכדי להציע אפשרויות יישום אקטואליות (אסטרטגיות טקטיות) בהתאמה לחזון ולדו"ח יעדים ואבני דרך הכולל את המשתנים השונים חוץ ופנים ארגוניים דו"ח פעולות אסטרטגיות טקטיות (מרכז עד 30 עמודים) כולל בתוכו: תקציב השיווק ותוצאות צפויות אסטרטגיות שיווק בערוצים השונים איתור נכסים אסטרטגים זיהוי הזדמנויות / כשלים ניתוח מוצרים ושירותים המלצות על פיתוח יכולות פנים ארגוניות אסטרטגיות טקטיות

תוכנית טקטית לשנה הקרובה

אם יש לך תוכנית אסטרטגית טקטית האם היא מגובשת על קו החזון? אם כן נבחן אותה יחד ונמליץ לך על התובנות. אם אין לך תוכנית שכזו, מנהל מחלקה זו יבנה זאת עבורך, יחד איתך.

מתודולוגיות נוספות