ניהול המכירות

של מותג

כשאתה אוסף מידע, מודד ומנתח, אתה שולט, אתה מנהל.

שגיב גורביץ | שותף | אסטרטג ראשי

"לכל מותג על קיימת מחלקת ניהול המכירות, תפקידה לאסוף מידע אודות המכר ממסעות הפרסום השונים, וערוצי הפיתוח, לנתחו ולהוציא תובנות ליישום בעבור הבעלים. תפקיד נוסף של המחלקה הוא לשמור על מסגרת התקציבית ולדאוג שאין חריגות כספיות ולבחון באופן יום יומי את התרומה של ההוצאות לכיבוש והגעה ליעדים. מחלקה זו מסייעת לבעלים/ למנכ"ל, לראות ולהרגיש את העסק על ידי הצגת הנתונים במצגת ייעודית, המרכזת את כל משפכי המכירות. בכך יכול הוא לזהות נקודות חוזקה וחולשה בתזרים המזומנים ולעזור לו לבצע תכנון נכון יותר ולהעניק לו המלצות ליישום לשיפור עקבי בתוצאות המכר. לא משנה מה המחזור שלך, אם תפספס את השלב זה, או לא תשקיע בו את משאבים הדרושים, העסק שלך עלול להפוך לבזבזני וגרוע מכך הזדמנויות הצמיחה שלך נפגעות. ריכוז תוצאות המכר מכל מסעות הפרסום באופן ספציפי הן קריטיות.

איך המחלקה עובדת

מחלקת ניהול המכירות מרכזת עבורך את כל ההכנסות מכל ערוצי המכר ומסעות הפרסום. המחלקה מבצעת ניתוח נתונים ויוצרת מצגת ייעודית המציגה את התוצאות העסקיות מול הוצאות הקמפיינים. כך אתה יכול לשלוט בנותנים ולהבין היטב את יעילות של המנגנון השיווק ולקבל את התובנות המרכזיות לקבלת החלטות איכות.

ניהול המכירות

בהסתמך על המחלקות הקודמות, מחלקת המכירות מודדת ומנתחת את הצלחת תהליך המכר כולו. מחלקה זו מנתחת את מסעות הפרסום ויוצרת עבורך מצגת המרכזת את כל הפעילות השיווקית והתרומה הישירה והעקיפה של מהלך הפרסום. באופן קבוע כל חודש נקבעת ביומן ישיבת מכירות ויעדים, בא נציג ונסקור יחד את הנושאים הבאים: סקירה יעדים העסקים וסטטוס עדכני סקירה על מגוון הפרויקטים בתהליך או שהסתיימו סקירה על תוצאות מסעות הפרסום מהפלטפורמות השונות סקירה של כל ערוצי המכירה ותובנות ליישום סקירה על כל החומרי המרקום החדשים סקירה על ניתוח דאטה ותובנות ליישום תובנות מקשר עם לקוחות סקירה על נושאים אקטואליים רלוונטיים

תוכנית טקטית לשנה הקרובה

אם יש לך מחלקה כזו, מצוין! האם היא מצליחה לרכז עבורך באופן חד וברור את התוצאות העסקיות והתמורה של מסע הפרסום ? אם כן נהדר! נבחן אותה יחד ונמליץ לך על התובנות, אם אין לך מחלקה שכזו, מנהל מחלקה זו יבנה זאת עבורך, יחד איתך.

מתודולוגיות נוספות