מחקר ופיתוח

של מותג

יישום האסטרטגיה על מוצרי/ שירותי הליבה

שגיב גורביץ | שותף | אסטרטג ראשי

"בכל מותג על קיימת מחלקת מחקר ופיתוח מוצרים / שירותים. תפקיד המחלקה הוא לבחון לעומק את שלל המוצרים והשירותים המוצעים על ידי העסק/ החברה ולדאוג לבחון אותם בהתאם לקו האסטרטגי העסקי ומידת הרלוונטיות שלהם לקהל היעד. המחלקה מסתמכת על דוחות המחלקות הקודמת. כך הבעלים יוכל לקבלת החלטות קריטיות בתחום המוצרים והשירותים האם לשמר, לשדרג, להסיר או להוסיף ולפתח מוצר / שירות מסוים ולקבל דרך ליישום ההחלטות אילו. לא משנה מה המחזור שלך, או איזה סוג עסק אתה, אם תפספס את השלב זה, או לא תקדיש לו את הזמן הראוי, מוצרי/ שירותי הליבה שלך יהפכו ללא רלוונטיים ואתה מסכן את המודל העסקי. מתוך ניסיון של שנים ראינו שגם חברה חיצונית טובה ככל שתהיה, מפספסת פעמים רבות כי היא לא חייה ונושמת 24 שעות את העסק לכן במקום לשלם לחברה חיצונית תפתח איתנו יכולות ליבה פנימית.

איך המחלקה עובדת

המחלקה מבצעת מחקרים, שאלונים ותצפיות יחד עם הבעלים /המנכ"ל, היא מסתמכת על ממצאים של המחלקות הקודמות ובוחנת את מגוון המוצרים / השירותים של העסק בהתאמה לקו האסטרטגי. על סמך אילו מגישה היא דו"ח שמציג המלצות כגון: נראות האריזה, פיתוח חווית משתמש, רווחיות, חיזוי עוד. מחלקה זו מנתחת לעומק את סל המוצרים/ השירותים הקיימים או העתידים ומגבשת המלצותיה להחלטת הבעלים / המנכ"ל האם לשמר, לשדרג, להסיר או להוסיף ולפתח מוצר / שירות מסוים כדי להפוך לרלוונטי ביותר לקהל המטרה. החלטות אילו הן אילו שיהפכו את העסק לצומח במהירות ובלתי מנוצח..

דו"ח מחלקת מחקר ופיתוח

בהסתמך על דוחות המחלקות הקודמות ושאלון עומק עם הבעלים / המנכ"ל, המחלקה ייעודית לבחינת מוצרים / שירותים (בדיוק כמו בארגונים הגדולים ביותר) תבצע מחקר עומק ותבחן את תיק המוצרים / השירותים של העסק. תספק היא שיטות עבודה מתקדמות אקטואליות בהתאמה לאסטרטגיה ותספק לבעלים יכולת החלטה מקצועיות בנושאי ליבה חושבים אילו. דו"ח מחקר ופיתוח מוצרים כולל בתוכו: ניתוח עומק של מוצר / שירות התאמה לקהל היעד בחינת שביעות הרצון של הלקוחות ממוצר / שירות מסוים ניתוח מוצרים של המתחרים המלצות לשימור, שדרוג, הסרה או הוספה ופיתוח מוצרים ושירותים המלצות כיצד לתקשר את המוצרים / השירותים (אריזה, קמפיין, וכו')

תוכנית טקטית לשנה הקרובה

אם יש לך מחלקה כזו, מצוין! האם היא מצליחה להציג לך תובנות לגבי עתיד ההצלחה של מוצר / שירות מסוים באימוץ על ידי קהל המטרה? אם כן נבחן אותה יחד ונמליץ לך על התובנות, אם אין לך תוכנית כזו, מנהל מחלקה זו יבנה זאת עבורך, יחד איתך.

מתודולוגיות נוספות